26/4/10

La dictadura de la mala educació

Sense voler semblar l'abuelo cebolleta, que pensa que tot està fet una merda, que les noves generacions són uns degenerats i que abans tot era perfecte i relluent tot i que es fotien les rates de la gana que passaven, vull criticar una manca evident d'actituds cíviques. Cada dia més, i potser és que m'hi fixo més, en veig per tot arreu i en tots els àmbits. Des del món del cotxe, on tot Déu aparca on i com li surt dels ous, sovint arriscant el seu propi automòbil, i molestant a propis i esteranys, fins el món del tren. En aquest mitjà que agafo cada dia, negre m'hi poso cada matí i tarda perquè em deixin sortir del vagó els que esperen a l'estació, i cony, només falta que els hi recriminis la seva actitud perquè et facin cara de et llançaré a la via!. No cal dir el que es desenvolupa dins del mateix vagó. Sovint em trobo amb dues actituds intolerables al meu entendre, el del quinqui masculí o femení que sembla ser que vol que escolti la seva música a través del mòbil, obviant així l'invent americà dels anys 30 dit....AURICULARS!!, i el del personatge que posa els peus al seient i el deixa fet un drap. Ja fa anys que va passar la moda que deia que la correcció i el civisme era una cosa de la dreta conservadora, doncs no amics no, el civisme és la cosa més humanista i d'esquerres que hi ha, en tant que permet conviure amb els teus conciutadans de la forma més pacífica i ordenada possible. El que em preocupa no és tant les actituds en si mateixes, que suposo que han existit sempre, sino el fet que a la vegada que s'estan generalitzant, correm el perill de normalitzar-les i arribar a pensar que són quelcom normal, i llavors ja estarem perduts. No pot ser que, per exemple, entri algú a un hospital, on tot és gratuït, cosa que els nostres avis no haguessin somiat mai, i es posi a bramar com un animal perquè fa cua a urgències.
A veure si millorem, però ho veig molt magre la veritat!